ופקידה ברזא דוא"ו שית רגעי ופלג עידן ובזמנא דשתין שנין לעבורא דדשא באלף שתיתאה יקים אלה שמיא פקידו לברתיה דיעקב ומההוא זמנא עד דיהא לה זכירה שית שנין ופלגא ומההוא זמנא שית שנין אחרנין ואינון שבעין (ותלת) ותרין ופלגא, בשיתין ושית יתגלי מלכא משיחא בארעא (שמות ז' ב ט' ב) דגליל וכד ככבא דבסטר מזרח יבלע שבע ככביא מסטר צפון ושלהובא דאשא אוכמא תהא תליא ברקיעא שיתין יומין וקרבין יתערון בעלמא לסטר צפון ותרין מלכין יפלון באינון קרבין
Many have tried to locate the period of 72 years described here by counting calendar years from the beginning of centuries, or from historical events. However, the time-model of the Zohar is not a trivial one. It is not entirely linear and not even always monotonous. That is, the "years" of the Zohar do not always proceed with the same speed, and later times may precede earlier times.
The 60 years mentioned in the beginning of the fragment relates to the formula for Samech of the middle that was mentioned before:
ס" ה"ם תצט"א
The 66 and 66.5 mentioned by the above Zohar section relate to the count of right, of Chochma, and their formulas are:
ס"ו ה"ם תצטא"ז
ס"ו ופלגא ה"ם ך"ו ופלגא
ס"ו ה"ם תצטא"ז ך"ו
ורזא דא לתתא לאו אנון אלא ט' תקונים
ס